Star Choir



Åh, i fredags var jag ledig från skolan. i stället för att sitta fast vid skolbänken så hade jag mitt livs körupplevelse! Det går inte att förklara. Ljuvligheten.  nej men seriöst, det var något av det häftigaste jag gjort! Afrikans musik är något av det snyggaste bästa jag vet. att sjunga det, ihop med ett gäng underbara Sydafrikanska ungdomar som spred glädje omkring sig. och profesionella musiker som tripple & touch var underbart. Jag vet inte om jag nån gång har ryst (säger man så?) så mycket som jag gjorde. När man fick hjälpa Sydafrikanerna att uppfylla sin dröm. När de står och sjunger med sin ljuvliga klang i deras skoluniformer, då man inte anar hur deras vardag ser ut. Och när man med gott samvete visste att alla pengar gick till Hiv/Aids-forskning. Jag kan inte beskriva med ord hur underbart det var. Och hur extremt lycklig jag är att jag får sjunga i min kör.. och hur mycket sjukt häftiga upplevelser jag får vara med om.
Jag kan verkligen säga att Sydafikanerna hjälper mig att uppfylla min dröm också. Att hjälpa.

jag vill dit!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0